خرما از جمله میوه های مفید برای بدن است که در قرآن و احادیث به کرات مصرف آن به مومنان توصیه شده. پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) مکررا مردم را به مصرف خرما توصیه می کردند. در حدیثی از پیامبر آمده که بر شما باد مصرف خرما چرا که خستگی را از بین می برد،
sarbaz31[1]
در میان سوز و سرما گرمی می دهد، در برابر گرسنگی سیر می کند و در آن هفتاد و دو شفاست. درحدیثی دیگر از امیر المومنین علی(علیه السلام) نیز آمده است که خرما شفای دردهاست. همچنین در دین اسلام به مصرف خرما در دوران بارداری نیز اشاره شده و در این مورد پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) در مورد تاثیر مصرف خرما در دوران بارداری می فرمایند: به زنان خود دردوران نزدیک زایمان خرما بدهید زیرا هر کس در دردوران نزدیک زایمان غذایش خرما باشد فرزندش بردبار خواهد شد. خوراک مریم، هنگامی که عیسی را زاد همین بود در حالیکه اگرخدا غذایی بهتر از خرما برای او سراغ داشت همان را به وی می خوراند.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
به گزارش«شیعه نیوز»، کتایون باقری کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در مورد ارزش غذایی این میوه مفید به شفقنا،  می گوید: خرما از جمله میوه های مفید است که سر شار از ویتامین های A و B6 و ا ملاح روی، کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم است. این میوه بسیار زود هضم بوده و دارای قند فروکتوز و دکستروز است  که نقش مهمی در تامین انرژی بدن دارند.
همچنین این میوه منبع غنی از فیبر است که مصرف روزانه آن سبب کاهش جذب چربی بد یا LDL  در دستگاه گوارش می شود بعلاوه این که فیبر موجود در خرما سبب خنثی کردن موا مضر در دستگاه گوارش شده و از تشکیل ترکیبات سرطانزا جلوگیری می کند. در ضمن، خرما دارای ماده آنتی اکسیدان مفید به نام تانین است که این ماده از جمله مواد ضد التهاب و ضد میکرو ارگانیسم های بیماری زا و ملین  است.
ازجمله مواد مغذی دیگر موجود درخرما می توان به ویتامین A  اشاره کرد  که برای سلامت چشم و پوست بسیار مفید است. به علاوه مصرف خرما از ابتلا به سرطان های ریه و پانکراس پیشگیری می کند.پس به دلیل این همه منافعی که خرما در سلامت بدن دارد، در قرآن کریم سوره مریم آیه 25 به مصرف خرما به عنوان میوه بهشتی اشاره شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *