این صفحه به اتفاقات روز 13بهمن سال 1357 میپردازد. که به مهم ترین آن به اعتراضات دانشجویانی ایرانی در آمریکا می توان اشاره کرد.

چرا امام (ره) در مدرسه ی علوی با دوستداران خود ملاقات کرد؟
به نقل از imam-khomeini.ir :
(در ابتدا مدرسه ی رفاه به عنوان محل اقامت و دیدارهای امام تعین شده بود ولی به جهت گنجایش کم و کثرت مشتاقان ، کمیته ی استقبال تصمیم گرفت تا دو مدرسه ی مجاور مدرسه ی رفاه ( مدرسه علوی شماره 1 و 2 )را به عنوان مقر امام انتخاب نماید.صبح روز سیزدهم بهمن ، حضرت امام به مدرسه ی علوی شماره ی دو عزیمت کردند.)

از اولین ساعات آزادی عبور و مرور بامداد 13بهمن مردم مشتاقانه به سوی مدرسه ی علوی سرازیر شدند. نیم ساعت به نیم ساعت، نگهبان‌ها در را باز می‌کنند و چند هزار نفر زن و مرد وارد حیاط می‌شوند. حیاط مدرسه هر دم از جمعیت پر و خالی میشد و این موج، لحظه ای از حرکت باز نمی‌ایستاد. در حالی که همه چشم و گوش به مدرسه علوی داشتند.

نخستین گروهی که به دیدار امام رفتند روحانیون بودند.حجت الاسلام محمد تقی فلسفی به همراهی بسیاری از طلبه های حوزه های علمیه به دیدار امام رفتند.آقای محمد تقی فلسفی که سالها ممنوع المنبر شده بودند در حضور حضرت امام به منبر رفته و به ایراد سخنرانی پرداختند.


خبرگذاری ها در 13 بهمن چه نوشتند؟
*به گزارش خبرگزاری رویتر: دولت اسرائیل نسبت به بازگشت امام خمینی شدیداً اظهار نگرانی کرد وگفت ممکن است ورود آیت الله خمینی باعث بروز تندروی های خشن گردد و کوشش های صلح خاورمیانه را به خطر بیندازد.

*رادیو مسکو: (دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا علیه مداخله آمریکائی ها در امور داخلی ایران، در برابر کاخ سفید تظاهرات کردند.)

*خبرگزاری تاس : (بازگشت آیت الله خمینی به ایران مبارزه در آن کشور را وارد مرحله سرنوشت ساز نمود.)

* آسوشیتد پرس گزارش داد: امرای ارتش گفته اند که اگر آیت الله خمینی بر خلاف قانون اساسی اقدامی کند، آنها دست به اقدام خواهند زد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *